Τετάρτη 6 Αυγούστου 2008

Ταχτείτε Υπέρ της Αξιοκρατίας και Κατά του Λαϊκισμού!

Πρόλογος Ήταν ένα βράδυ του Ιανουαρίου του 2008 όταν παρακολουθούσα στη Βουλή τον διάλογο μεταξύ των βουλευτών που κάποιοι υπερβάλλοντας σε λαϊκισμό θλίβονταν για τους "κακόμοιρους" τους Ανθυπασπιστές που από τα 21 χρόνια θα μειώνονταν μόνο στα 20 χρόνια υπηρεσίας (η άποψη του Μεϊμαράκη ως ΥΕΘΑ) ο χρόνος παραμονής ως Υπαξιωματικού - Ανθυπασπιστή και επιτέλους θα γινόταν όλοι Αξιωματικοί. Ούτε στιγμή δεν τους πέρασε από το μυαλό να βάλουν μία προϋπόθεση πτυχίου, εξετάσεων, κάτι που να δίνει Αξία στην ιδιότητα του Αξιωματικού. Αποφάσισα να γράψω κάτι να τους ενημερώσω και δεν ήθελα να γίνει αντικείμενο κομματικής αντιπαράθεσης, είπα λοιπόν να στείλω τις σκέψεις μου μόνο στους βουλευτές της συμπολίτευσης, στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας τον κ. Μεϊμαράκη, στον Πρόεδρο της Επιτροπής τον κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη. Η εισήγηση μου, προς τους βουλευτές ήταν να γίνονται άμεσα Αξιωματικοί, όμως μόλις πάρουν πτυχίο ΑΕΙ (συμπεριλαμβανομένων των ΑΤΕΙ), ακόμη και στο πρώτο έτος Ανθυπασπιστή. Γνωρίζω πολλούς Σμηνίες (σχεδόν όλοι που γνωρίζω) οι οποίοι έχουν εγγραφεί σε ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ και εφόσον ενδιαφερθούν θα πάρουν πτυχίο. Επίσης μπορούν να καθοριστούν κίνητρα για φοίτηση σε ΑΕΙ (ειδικά στα ΤΕΙ μπορούν να ενταχθούν και με αναγνώριση των 1-2 ετών φοίτησης στις Σχολές Υπαξιωματικών, εάν επιλέξουν σχολή αντίστοιχη της ειδικότητας τους). Ακόμη θα συμφωνούσα και να τους δίνεται άδεια φοίτησης με αποδοχές ή μεγαλύτερες διευκολύνσεις για φοίτηση σε Σχολές και Τμήματα με εργαστήρια, εφόσον είναι συναφή με την ειδικότητα τους (ή και όχι). Κάτι τέτοιοι θα διατηρούσε μία κάποια αξία γνώσεων στην ιδιότητα του Αξιωματικού.
Κατά καλή μου τύχη μου διέφυγε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας ο κ. Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος και με εγκάλεσε σε απολογία, ενώ ως μη αποδέκτης δεν είχε το δικαίωμα (δεν φάνηκε να το γνωρίζει κανείς βέβαια, μέχρι που τους το έγραψα). Όμως βρήκα την ευκαιρία να υπερασπιστώ τα συνταγματικά δικαιώματα, ακόμη και των στρατιωτικών, ελευθερίας έκφρασης κι επικοινωνίας, σε σημείο που τα μάζεψαν όλα κι έβαλαν την υπόθεση στο αρχείο. Το κυριότερο όμως που έθεσα είναι πως δεν αναλογίστηκαν επιμένοντας στην πειθαρχική δίωξη, ενώ τους προανέφερα τα άρθρα του Συντάγματος βάσει των οποίων θα απαντούσα. Δηλαδή, δεν τους απασχόλησε καθόλου, αδιαφόρησαν, εκτελούσαν διαταγές ανωτέρων και δεν είχαν άλλες επιλογές; Δεν το έμαθα ποτέ. Βέβαια, από αυτή την υπόθεση αλλά και από άλλες, όπως την προηγούμενη επιστολή για τον συνδικαλισμό στις ΕΔ (Ιωάννη Μανομενίδη, "Περί του καθήκοντος τωνστρατιωτικών, των δικαστικών και των πολιτικών για τα δικαιώματα τουανθρώπου", επιστολή προς Ευ. Μεϊμαράκη ΥΕΘΑ και Ιωάννη Διώτη Εισ. ΑρείουΠάγου της 21ης Απριλίου 2006, ΣΥΣΜΕΔ Β΄Αντιπρόεδρος, http://syndesmossynergasiasmeloned.blogspot.gr/2006/04/blog-post.html).
Β΄πρόλογος 14Ιουλ 2016 Μου βέβαια όλα αυτά θέσεις ευθύνης, εξωτερικού κλπ. Είμαι τουλάχιστο υπερήφανος που υπηρέτησα την Αξιοκρατία και τουλάχιστο δεν ευθύνομαι στον ίδιο βαθμό με όσους καταχράστηκαν τη θέση τους ή συμβιβάστηκαν, για την κατάσταση που θα ακολουθούσε, κάτι που εμένα τουλάχιστο δεν μου φαίνεται ούτε ανυπέρβλητο, ούτε μη αναμενόμενο.

Ας δούμε όμως τα έγγραφα με τη σειρά, πρώτα το email που έστειλα, μετά το αίτημα του Υπουργού και την κλήση σε απολογία, στη συνέχεια την αρχική ενημέρωση - προειδοποίηση που τους απηύθυνα, μήπως κι αναλογιζόταν τις ευθύνες τους ζητώντας αναλυτικά τον φάκελο και στη συνέχεια την τελική μου απάντηση με τα βασικά παραρτήματα, που δεν θα ήταν υπερβολή να τα χαρακτηρίσω και βομβαρδισμό κατά της πολιτικής ηγεσίας και των στρατιωτικών προϊσταμένων μου (πλην του Διοικητή μου που ήταν διακριτικότατος) και οδήγησαν στην άμεση αναδίπλωση τους, η υπόθεση μπήκε στο αρχείο με μία υπενθύμιση, για την τιμή των όπλων, να εκφράζομαι σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.

Το ηλεκτρονικό μου μήνυμα προς τους βουλευτές της ΝΔ:




Το υπηρεσιακό σημείωμα εκ μέρους του Υπουργού για να εξεταστεί η πειθαρχική μου δίωξη

και η κλήση απολογίας...


Η αρχική ενημέρωση - προειδοποίηση που τους απηύθυνα, μήπως κι αναλογιζόταν τις ευθύνες τους ζητώντας αναλυτικά τον φάκελο.



Η κοινοποίηση του όλου φακέλου



Η τελική μου απάντηση με τα βασικά παραρτήματα, που δεν θα ήταν υπερβολή να τα χαρακτηρίσω και βομβαρδισμό κατά της πολιτικής ηγεσίας και των στρατιωτικών προϊσταμένων μου (πλην του Διοικητή μου που ήταν διακριτικότατος).








 



Η υπόθεση μπήκε στο αρχείο με μία τυπική υπενθύμιση, για την τιμή των όπλων, να εκφράζομαι σύμφωνα με τα προβλεπόμενα.

\
Ευχαρίστησα τον Αρχηγό και τον Υπουργό που συμμορφώθηκαν στο Σύνταγμα κι όλα καλά. 
Οι Ανθυπασπιστές γίνονται Αξιωματικοί στα 20 χρόνια, αλλά πέρασε και μία διάταξη να γίνονται Αξιωματικοί όταν πάρουν πτυχίο, όμως εφόσον εξαρτάται από προγραμματισμό θέσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας πρακτικά δεν γίνεται ποτέ, παρά μόνο ίσως εάν κάποιος έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για κάποιον πτυχιούχο. Δεν γνωρίζω κάποια υπόθεση, όμως έτσι υποθέτω.